آخرین اخبار
کد مطلب: 80588
رييس ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکرشهرستان لردگان گفت:
امر به معرو ف و نهي از منکر احياي تمام دستورات اسلام است
تاریخ انتشار : 1393/06/13 10:42:56
نمایش : 1708
حجت الاسلام انصاري گفت: مسئله امر به معروف و نهي از منکر در نظام جمهوري اسلامي اگر اساساً خاموش شود ديگر اين نظام را نمي توان اسلامي دانست چون مسئله امر به معرو ف و نهي از منکر احياي تمام دستورات اسلام است .
رييس ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکرشهرستان لردگان  گفت: امر به معروف و نهي از منکر يکي از وظايف مسلمانان است که از آن به عنوان يکي از واجبات دين نام مي‌ببرند چرا که اين دو فريضه الهي بستري براي تحقق تربيت اسلامي در جامعه  است.

وي افزود: مسئله امر به معروف و نهي از منکر در نظام جمهوري اسلامي اگر اساساً خاموش شود ديگر اين نظام را نمي توان اسلامي دانست، چون مسئله امر به معرو ف و نهي از منکر احياي تمام دستورات اسلام است .
ايشان اشاره داشتند، هر چه ما فساد، کم کاري و کم توجهي به دستورات اسلام  را مشاهده کنيم مربوط به کاهلي در مسئله امر به معروف و نهي از منکر است .
 انصاري امام جمعه لردگان گفت: جامعه‌اي که در برابر افراد و گروه‌هاي خويش احساس مسئوليت نکند، آرام آرام به سوي ناامني به پيش خواهد رفت و زمينه‌هاي رشد، نابود خواهند شد.
حجت الاسلام انصاري با تاکيد بر اينکه امر به معروف و نهي از منکر بايد بين افراد جامعه فرهنگ سازي شود، ادامه داد: بايد طوري در جامعه اين موضوع را فرهنگ سازي کنيم که مردم خود را در برابر اين امر موظف بدانند و همه بايد در لايه هاي مختلف اجتماعي از جمله دانشگاه ها ، ادارات و مدارس اين فريضه را به طور جدي ترويج کنند تا جامعه از آفت ها محفوظ بماند.
رييس ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر لردگان با بيان اينکه، ترس و طمع موانع اصلي احياي امر به معروف و نهي از منکر است گفت: شخص آمر به معروف و نهي از منکر بايد شجاع و صبور باشد .
به گفته وي، تا زماني که فرد آمر به معروف و ناهي از منکر اعتقاد کامل به اين فريضه نداشته باشد نمي‌تواند در افراد امرشونده و يا نهي‌شونده اثر بگذارد.
وي افزود، مسئولين و مربيان شجره هاي طيبه صالحين در مساجد با ايجاد مباحث و آسيب هاي ماهواره، گوشي هاي همراه، اينترنت و مشکلات جامعه مي توانند جامعه و مردم را نسب به اين مشکلات آگاه نمايند و راهکارهاي مبارزه با مشکلات را به متربيان  ارائه نمايند.

پايان خبر / ع
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس